janusz_007, no to powodzenia i radze wzmocnic bicepsy przez zime :szeroki_usmiech
Problemy z strzałem w głośnikach
Zwiń
X
-
Problemy z strzałem w głośnikach
Uporałem się z tym ,ze przy uruchamianiu hamulców świateł następował trzask w głośnikach.
Wystarczyło przepiąć masę z akumulatora na karoserie. Wzmacniacz Rockforda.
Teraz został strzał przy włączonym radiu i uruchamianiu auta. + mam z aku a masa z kostki.
Wcześniej mase tez mialem z aku ale to nie wiele pomaga. Moze ktos doradzi w tym temacie.
Moze to kwestia jakis działań na kostce. pozdrawiamnowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
-
-
Ten "strzał" może pochodzić nie z zasilania, ale z wejścia wzmacniacza. Sprawdź w ten sposób:
1. Odepnij od wzmaka kable sygnałowe ( domyślam się, że są na CINCH ) i zewrzyj jego wejście ( np. wetknij spreparowaną wtyczkę CINCH, w której styk sygnałowy i masa są zwarte )< Przełączania rób oczywiście na wyłączonym wzmacniaczu, bo inaczej głośnik może "wypluć" membranę>.
Jeśli przy odpalaniu będzie słychać "strzał" to problem leży w zasilaniu ( spadek napięcia przy rozruchu ) i tu może pomóc tylko odpowiednio duży kondensator/aku zainstalowany przy wzmaku.
Jeśli nie będzie "strzału" to przyczyny - rozwiazania jakie widzę to:
a) "strzał" powstaje w przewodach sygnałowych ( działają jak antena ) - wymiana na lepiej ekranowane lub ich przełożenie w inne miejsce
b) "strzał" powstaje na wyjściu urządzenia sterującego ( radio ) i jest przesyłany do wzmacniacza - trzeba sprawdzić czy nie zanika zasilanie na radiu i ewentualnie dać inaczej zasilanie
c) po połączeniu wzmaka i radia kablem sygnałowym powstaje tzw. "pętla masy" ( masa radia i masa wzmaka nie są brane z tego samego miejsca i powstaje jakaś minimalna różnica potencjałów ) - można spróbować położyć dodatkowy pojedynczy przewód "masujący :twisted: " łączący bezpośrednio masę wzmacniacza z masą radia ( min. 1mm2 ), jeśli to nie pomaga to pozostaje żonglerka zasilaniami i masami wzmaka i radia ( aku, różne miejsca na karoserii itd. :? )
Jesli nic nie pomoże to rozwiązaniem może być dodatkowy układ sterujący wzmakiem tj. wyłączający go ( sygnałem Remote ) na czas rozruchu.
BTW. Wypadało by też sprawdzić, czy przy rozruchu nie pojawiają się jakieś stany nieustalone na kablu sterujacym wzmakiem (REMOTE). Jesli pojawiają się jakieś zachwiania to można spróbować dołożyc dodatkowy przekaźnik 12V na sygnale Remote ( wyjscie Remote radia steruje przekaźnikiem, a dopiero przekaźnik wejściem Remote wzmaka )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Jak odłącze cinch to nie ma nic
Raczej powoduje to wzmacniacz mozna to jeszcze sprawdzic zciszajac piec.
Wtedy na radio idzie niski sygnał w głośniki. Jezeli strzał jest cichy to znaczy ze to od wzmaka. Popróbuje jak oddam prace do dziekanatu
Tak dochodziłem do strzałów jak miałem mase z aku we wzmaku i strzelało nawet jak dałem długie. Ale przy rozruchu jak to zlikwidować?
Na magnacie tego nie było)))
Kondesator mam 4 Faradowy. Kabel Dietz w innym progu. Radio Kenwooda.
kabel+ 20mm2nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Się robi
Macie racje problem wynika z pojawienia sie pętli masy,chodzi tu dokładnie o interferencje najłatwiej i najszybciej zlikwidować
to zjawisko właśnie za pomocą izolatora.Koszt niewielki ok 40PLN. Podłączasz go pod przewód sygnałowy i problem z głowy. Oczywiście po sztuce na każdy wzmacniacz . Dla przykładu wstawię link do aukcji http://www.allegro.pl/item332246594_...separator.html
rafalus dokładnie tak samo miałem i na szczęście spełniły swoje zadanie1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP
Komentarz
-
-
Oczywiście że, nie spada jest to nic innego jak transformator 1:1. Ośmielił bym sie powiedzieć że polepsza w tej sytuacji (chyba że, lepiej słuchać z przydźwiękami). Dobrze sie sprawdził przy podłączeniu nieoryginalnego modułu Mp3 do oryginalnego audio w Volvo S60. Takie izolatory stosuje się również przy domowym audio, a także przy nagłaśnianiu hal widowiskowych i tego typu miejsc.
Można jeszcze przeprojektować od nowa instalacje w aucie bądź odczepić masę w przewodzie sygnałowym we wtyczce przewodu (cinch) ale chyba bez sensu ingerować w coś co jest fabrycznie dobre. Spróbuj użyć najpierw filtru przeciwzakłóceniowego na przewodzie zasilającym jednostkę sterującą np. http://www.carpower.pl/index.php?id=...=14&id_item=28 może w zupełności wystarczyć1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP
Komentarz
-
-
Panowie.
Jak dla mnie to staracie sie usunąć skutek niż pomyśleć i znaleść przyczynę.....
Takie trafko - 1:1 - to następne problemy.
Kijowej jakości trafo obcina pasmo - szczególnie od dołu...
Jeśli chcecie - to zakładajcie :P[center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
****** > www.audiocar.pl < ******
Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;] [/center:f683551993]
Komentarz
-
-
Najprawdopodobniej uszkodzone jest radio. Sprawdz wyjścia rca - czy na wszystkich masz mase - weź do ręki miernik - ustaw na diodę - i sprawdź czy na każdym wyjściu rca - na ekranie - masz przejście do obudowy radia i kabla minusowego.
To na początek ....[center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
****** > www.audiocar.pl < ******
Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;] [/center:f683551993]
Komentarz
-
-
U mnie tez tak było na nowiutkim radiu. Fakt jest taki ze źródłem tych zakłóceń może być praktycznie wszystko (również źle odizolowana obudowa radia, końcówki mocy od karoserii) i faktem jest że bardzo często transformatory w elektronice mogą być źródłem zakłóceń. Mi z tym udało sie strzelić w dziesiątkę wyeliminowałem przeszkadzające przydźwięki a na niskich i na wysokich częstotliwościach jeżeli są różnice nie odczuwam ich w odsłuchu.
CASKP (jeżeli mam okazje nie omieszkam zapytać specjalisty ) a nie jest przypadkiem tak że, zastosowanie transformatora tłumi wysokie częstotliwości, a na niskich daje wrażenie wzmocnienia??1.9 TDI AGR+ 144KM 361Nm by TUNE-UP
Komentarz
-
-
Zależy jakiej klasy są trafka w środku.
Tanie separatory masy - mają trafka kiepskiej jakości. Bawiłem się czymś takim - z basu na wooferach i subiku wychodziła totalna buła......[center:f683551993]>>- CAR AUDIO SYSTEM -<<
****** > www.audiocar.pl < ******
Wyprzedaż Sprzętu Car Audio po cenach HURTOWYCH - Zainteresowani - Pytać ;] [/center:f683551993]
Komentarz
-
-
Ja bym usunął przyczynę. Moje zdanie jest taki ,ze to moze byc kwestia wzmacniacza.
Ide przepiac mase.Zobacze
[ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:22 ]
arci9 a jak masz radio wpięte ? Z aku masz plusa i mase z kostki? Wzmacniacz ma mase z karoserii?
[ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:25 ]
a moze jeszcze ktos poleci dobre kable sygnalowe ok 6 metrów? Teraz mam diteza. To chyba ,zada rewelacja.
[ Dodano: Pią 04 Kwi, 08 13:36 ]
tu jest instrukcja moze podlaczyc inaczej sterowanie wzmacniaczemnowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafalusA jak zciszysz sygnal na wzmaku tez jest taki strzał przy odpalaniu
Teraz po przełożeniu sprzętu do Leo, też wystąpił i po prostu odpalam auto gdy mam wyłączony sprzęt.A nie kombinowałem nic w tym kierunku
Komentarz
-
Komentarz